سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا

عکس و تصویر این پستو گزاشتم همع به اباعبدالله سلام بدن

حسین جان چشم انتظارم. مرا دلسرد مکن. میدانم که لایق نیستم... آقا جانم خودت لایقم کن.

به روح عباست مارا بطلب






تاریخ : یکشنبه 96/6/19 | 4:42 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

جواب یک شاعر به شاهین نجفی در پی اهانت به علمدار کربلا ?

حتما بخونید
.
.
.
.
خبر آمد که به دلدار اهانت شده است
.
وَ به دستان علمدار جسارت شده است
.
به خیالت مثلا قافیه سازى کردى
.
بچه جان با دُم یک شیر تو بازى کردى
.
پسرک آخر این قصه خودت باخته اى
.
این چه ابیات کثیفیست به هم بافته اى
.
به چه حقى تو دَم از دست علمدار زدى
.
شرح رسوایى خود را همه جا جار زدى
.
بى حیا حضرت عباس کجا وُ تو کجا
.
مایه ى فخر همه ناس کجا وُ تو کجا
.
تو که هستى که از عباس سخن مى رانى
.
ذره اى نام وُ نشان پدرت مى دانى؟
.
طینت پاک و نیاکان نکو مى خواهد

بردن نام علمدار وضو مى خواهد
.
توىِ گنجشک به شیطان لعین بنده شدى

باز با واژه ى "شاهین" سبب خنده شدى
.
نجفى! با پسر شاه نجف کارَت چیست؟

خود ابلیس حیا کرد وُ هوادارَت نیست

پرچمش فوق علم هاست علمدار حسین
.
پسر سوم زهراست علمدار حسین

اسوه ى مردى وُ اسطوره ى مردانگى است

بانىِ مکتب جانبازى و پروانگى است
.
صولت صفدرى وُ هیبت حیدر دارد

همت وُ معرفت فاتح خیبر دارد
.
خود الله به عباس على مغرور است

چشم خفاش به این نور خدایى کور است

منبع من:http://www.askdin.com






تاریخ : یکشنبه 96/6/19 | 4:37 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

منبع من:http://unsuicidally63.rssing.com






تاریخ : یکشنبه 96/6/19 | 4:28 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

 

 

عمه زینب به خدا خون دلم

دیگه بعد بابا محزون دلم

می دونی عمه یتیمی مشکله

طفل بی بابا همیشه خون دله

عمه دیگه نگو بابا سفره

گلمم نمی دونی کی پر پره

عمع بابا مو چرا سر بریدند

او نارو خاکا چرا می کشیدند

عمه دیدم که رگاش پاره شده

همه اهل بیتش آواره شده

چرا کشتند عمو عباس منو؟

عمه کی چیدی گل یاس منو؟

برادر اصغرمو کی سر برید؟

مرغک شیر خوارمو کی پر برید؟

رو لباش عمه چرا چوب می زدند؟

جرا اسبا رو بابام می دویدند؟

عمه زینب به خدا خون دلم

دیگه بعد بابا محزون دلم

می دونی عمه یتیمی مشکله

طفل بی بابا همیشه خون دله

عمه جون دیشب بابا رو خواب دیدم

عمو عباسو با مشک آب دیدم

خواب دیدم مادر بزرگ فاطمه رو

جدمو با عمو ها رو همه رو

خواب دیدم فاطمه از فدک می گفت

برا من از سیلی و کتک می گفت

عمه جون قباله ی فدک چیه؟

عمه جون سیلی چیه؟کتک چیه؟

خواب دیدم بابای خوبم یه تنه

خارای بیابونا رو می کنه

هی می گفت پای تو طاقت نداره

خارو خس پای تو رو می آزاره

بابا هی به آسمون نگاه می کرد

برا بچه یتیما دعا می کرد

عمه جون یتیم به کی میگن بگو؟

چرا از من تو می گیری عمه رو؟

عمه جون عطر گل بابام میاد

نکنه عمه می خواد بابام بیاد

چی کنم بابا پاهامو نبینه؟

خواهر خوبم کجایی سکینه؟

بابا جون بابای خوب من سلام

از سفر بگو چی آوردی برام؟

بابا جون،منم رقیه دخترت

دختر،یاس کبود پر پرت

چه عجب ما ها رو یاد کردی بابا؟

دل زار ما رو شاد کردی بابا؟

شامیا خیلی بدن بابای من

عمه رو خیلی زدن بابای من

به پاهام با تازیونه می زدند

بچه ها رو بی بهونه می زدند

دیگه من از زندگی خسته شدم

تو که نیستی مرغ پر بسته شدم.

منبع من:http://www.yakarbala12.loxblog.com

 

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 96/6/19 | 4:26 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

 


منبع من: http://borhany.irتو بگو قیمت این لحظه چند؟/ هدایای ویژه برای مدافعان حرم!+تصاویر


تو بگو قیمت این لحظه چند؟/ هدایای ویژه برای مدافعان حرم!+تصاویر


تو بگو قیمت این لحظه چند؟/ هدایای ویژه برای مدافعان حرم!+تصاویر


تو بگو قیمت این لحظه چند؟/ هدایای ویژه برای مدافعان حرم!+تصاویر

منبع من: http://www.yjc.ir






تاریخ : پنج شنبه 96/6/16 | 4:34 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

غیرتت !!

آقایان غیرتتان کجا رفته!!

با عرض پوزش از آقایان با غیرت

مَرد...

اونایی بودن که واسه خاطر حفظ ناموس مردم رفتن جنگ...

نه اونایی که سر ناموس مردم در جنگند...

کسانی که از تمام هست و نیستشون گذشتن...

یه عده زیر زنجیر تانک با بدن های له شده...

یه عده هم روی مین فسفری ذره ذره آب می شدند حتی جیک هم نمی زدند... تا عملیات لو نره

و سایر همرزمانشون شهید نشن... و فقط بوی گوشت کباب شده بود که...

یکی از یادگاران اون روزها می گفت با چشم خودش دیده که یه جوونی خودش رو انداخته بود روی سیم های خاردار تا بقیه از روش رد بشن و عملیات کنند... میگفت صدای خرد شدن استخوان هاش....................

یادمون نره کی بودیم...

یادمون نره کی هستیم...

یادمون نره چرا هستیم...

و در آخر یادمون نره خیلی خون ها ریخته شد تا من و تو توی آرامش باشیم....... الانم خیلی ها دارند به سختی نفس می کشند تا من و تو راحت نفس بکشیم..........

منبع:سربازان عاشق

 






تاریخ : پنج شنبه 96/6/16 | 3:48 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()
تاریخ : پنج شنبه 96/6/16 | 3:21 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

,کارت پستال عید غدیر, کارت پستال ویژه عید غدیر, کارت تبریک عید غدیر,کارت پستال، عکس های فانتزی

منبع من: http://www.akairan.com






تاریخ : پنج شنبه 96/6/16 | 3:14 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

تأثیرات عفاف و حجاب از منظر نوربیولوژی بر عملکرد مغز

نویسنده کتاب”عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی”گفت:این کتاب تلاشی است در راستای مواجهه اعتدالی-تلفیقی با موضوع عفاف و حجاب که سعی دارد گامی نخست در جهت تلفیقی صحیح از تربیت احساسی، اقناعی و الزامی برداشته و با اقناع جویندگان حقیقت، پنجره‌ای جدید به روی اندیشه آنان در این عرصه بگشاید.

به گزارش حیا، زینب اختری عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج)، دکترای تخصصی فیزیولوژی و یکی از گردآورندگان کتاب “عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، در خصوص چگونگی و ضرورت تألیف این کتاب اظهار داشت: حدود 2 سال پیش در مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) کمیت ه­ای به نام کمیته “نوروبیولوژی جنگ نرم” به دستور مدیر مرکز تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم را بررسی نحوه ارتباط بین جسم انسان با شناخت او و در نهایت راهکارهای عملی در راستای نحوه صحیح عملکرد بدن که منجر به شناخت صحیح فرد می شود، بیان کرد و افزود: در جنگ نرم هدف دشمن، مغز انسان هاست بنابراین ما بر شناسایی مسیرها و ارتباطات موجود در مغز متمرکز شدیم.

دکتر اختری ادامه داد: طی جلساتی که با همکاران رشته علوم قرآنی و حدیث که از اعضا کمیته بودند، داشتیم، زمانی که به بررسی ارتباطات نقاط مختلف مغز و اثرات آن بر روی رفتار افراد می پرداختیم، احادیث مرتبط نیز توسط این گروه گردآوری می شد و ارتباطاتی که بین این دو رشته بدست می آمد، بسیار جالب توجه بود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: با بررسی دقیق ­تر دریافتیم که مساله ای مغایر با علم روز در دین وجود ندارد و در واقع  هر چه هست تأیید و صحه ای است بر آموزه های دینی مان.  در این راستا بخشی از تحقیقاتمان را روی حجاب و عفاف صورت پذیرفت . با این هدف که آیا بین حجاب و عفاف که در دین اسلام مورد تأکید است و عملکرد صحیح مغز ارتباطی وجود دارد یا خیر؟.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج) بیان داشت: در ابتدا بازخوانی مقالات در حوزه نوروبیولوژی و نوروساینس که در ژورنال های بین المللی و معتبر در سال های اخیر چاپ شده بود، انجام شد و از نتایج مقالاتی که تا سال 2015 در بهترین مجلات علمی به چاپ رسیده بود، استفاده شد تا جایی که نتایج مطالعات گردآوری شده در جلسات متعددی با حضور کارشناسان علوم اعصاب و علوم قرآنی مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نهایتا کتاب “عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی” توسط اعضای کمیته نوروبیولوژی جنگ نرم مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) به رشته تحریر در آمد.

خلاصه ای از هدف نگارش و محتوای نگاشته شده در کتاب “عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی”

اختری اظهار داشت: جامعه ما با موضوعات گوناگون دینی نظیر حجاب، حیا و خصلت های گوناگون اخلاقی روبه رو است که برای تثبیت آنها باید تلاش پیوسته برای اقناع و ایجاد احساس انجام گیرد این در حالی است که شاهد خالی بودن فضای جامعه از دو عنصر اقناع و احساس نسبت به بسیاری از موضوعات دینی از جمله حجاب و عفاف هستیم.

وی افزود: پوشش مناسب از جمله موضوعات مهمی است که بهداشت روانی و سلامت روحی جامعه بستگی جدی به آن دارد و آنچه تا کنون درباره آن انجام شده است تنها مواجهات الزامی- تکلیفی بوده است که یا از وجوب رعایت،حرمت و مجازات ترکش نوشته و گفته اند و یا مجریان نظم برای رعایت آن، از توان انتظامی خود بهره برده اند و آنچه از آن خبر درخوری نبوده و نیست، تلاش برای اقناع و ایجاد احساس است، از این رو پیوسته از استحکامش کاسته شده و گریز از آن، فزونی می گیرد؛ باید معروفات و منکرات را به خرد و عقل مردم شناساند و احساس خوشایند و بد آیند را در قلبشان نشاند و در آخرین مرتبه، ملزمشان ساخت و سرانجام، متخلفان معاند را مجازات ساخت.

این دکترای تخصصی فیزیولوژیک بیان کرد: ما می‌خواهیم جوانان‌، اعم از پسران و دختران، به پوشش اهمیت بدهند، به پوشش مناسب، به آرایش و پیرایش مناسب توجه کنند،برای این منظور، باید به عقل و قلب آنها توجه کنیم، منظور از توجه این است که باید بکوشیم آنها را قانع کنیم و در آنها ایجاد احساس خوشایند نسبت به مضامین دینی ایجاد کنیم؛ صاحب نظران و متفکران باید برای قانع کردن جوان نسبت به پوشش کار کنند و دلایل عقلی در سطوح گوناگون، برای مخاطبان مختلف تدارک ببینند سپس از سوی مراکز فرهنگی و رسانه‌ها با بهترین شکل عرضه شود که جامعه به یک اشباع نسبی از دلایل عقلی در خصوص حجاب برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب “عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی” تلاشی است در راستای مواجهه اعتدالی – تلفیقی با موضوع عفاف و حجاب که سعی دارد گامی نخست در جهت تلفیقی صحیح از تربیت احساسی، اقناعی و الزامی برداشته و با اقناع جویندگان حقیقت، پنجره ای جدید به روی اندیشه آنان در این عرصه بگشاید و دل هایشان را به این وادی سوق دهد، از این رو نظری افکنده است بر پایه های علمی عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی و علوم اعصاب که با آموزه های روشن قرآنی و روایی تلفیق گشته است.

یکی از گردآورندگان کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، گفت: در این کتاب آشنایی با سیستم عصبی، عملکرد و بخش های مختلف مغز از یک سو و رابطه آن با موضوع عفاف و حجاب؛ و از سوی دیگر نگاهی به شگفتی های خلقت پروردگار عالمیان که اعجاب آدمی را برمی انگیزد. از یک جنبه، پاسخی است به ناآگاهانی که بدون شناخت پیچیدگی های خلقت بشر و اقتضائات روحی و جسمی آن، با علم کم عمق و نسخه های دردافزای خویش، تلاش می کنند کاروان بشری را به بیراهه ای رهنمون شوند که عین گمراهی است؛ از جنبه ای دیگر شهدی گوارا از عسل مصفای قرآن حکیم و معارف اهل بیت (ع) در کام حق جویان می نشاند.

اختری تصریح کرد: در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به مرکز کنترل هیجانات (آمیگدالا)، مرکز کنترل تصمیم­گیری و قضاوت (پری فرونتال) و مرکز تشکیل حافظه (هیپوکمپ) اشاره کرد، تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این مراکز است و رفتارهایی که از فرد بروز می­یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز می باشد.

این دکترای تخصصی فیزیولوژی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل هیجانات “آمیگدالا” نامیده می شود، هر ورودی حسی که ما از محیط دریافت می کنیم اعم از بویایی، بینایی، شنوایی چشایی و لامسه به صورت مجزا یک سری ورودی هایی را به آمیگدالا ارسال می کند و حافظه ای در این بخش تشکیل می شود که هر ورودی دارای بار هیجانی باشد در این بخش ذخیره می شود همچنین این ورودی ها به سمت بخش قشری مغز می روند جایی که محل تصمیم­گیری ها است و ما را از دیگر موجودات متفاوت کرده است.

وی بیان کرد: مرکز تصمیم گیری و قضاوت ما در قسمت پیشانی ما قرار دارد، بین این دو مرکز ارتباطات فراوانی وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که وقتی مرکز هیجانات فعال باشد، قشر پیش پیشانی مهار می شود و رفتار فرد فقط بر اساس هیجاناتش شکل می گیرد؛ مرکز کنترل تصمیم گیری ما  که قسمت پری فرونتال (پیش پیشانی) است دارای پیچیدگی ها و ارتباطات فراوانی است که  با استفاده از ورودی های حسی و حافظه قبلی به ما اجازه می دهد که قدرت اختیار و انتخاب داشته باشیم به طور مثال در مورد روزه گرفتن به لحاظ جسمی یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن در حالیکه  می دانیم تغذیه برای بدن نیاز است، در اینجا من با بخش پری فرونتال مغزم تصمیم می گیرم که بر احساس خوردن و لذت آشامیدن غلبه کنم و نخورم و نیاشامم.

اختری در ادامه افزود: مرکز تصمیم­ گیری و قضاوت مغز ما ارتباطش با مرکز هیجانات تقریبا می توان گفت مهاری است، هر چه هیجانات ما را بیشتر شود اثر مهاری بر قضاوت ما بیشتر است و به هر میزان قدرت هیجان ورودی حسی­مان بالاتر باشد رفتاری که نشان می­ دهیم غیر منطقی ­تر است. هر چقدر آمیگدالا بر قشر پری فرونتال تسلط داشته باشد، رفتار بیشتر بر پایه هیجانات و غیرمنطقی است.

وی بیان کرد: در کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی بررسی هایی در خصوص دریافت ورودی­ها و تأثیراتش بر مغز و مشخصا ورودی­های بینایی، بویایی و لامسه را کار کردیم چرا که ورودی­های بینایی بالاترین ورودی­ ها هستند؛ بین 68 تا 81 درصد از ورودی­های انسان را ورودی­ های بینایی تشکیل می­دهند.

این دکترای تخصصی فیزیولوژی با بیان اینکه در مسأله عفت، تأکید بیشتر بر بخش sexual (جنسی)  است، افزود: در این کتاب به صورت تخصصی ورودی­های حسی جنسی را مورد بررسی قرار دادیم، ورودی حسی جنسی در آمیگدالا بیشتر اثر می­گذارد و خیلی جالب است که بر انگیزش فرد بیشتر تاثیرگذار است و او را وسوسه می­ کند که به طرف آن کار برود؛ در اسلام حجاب هم برای آقایان مطرح می شود و هم در خانم ها، اما بیشتر به مرد مراقبت از چشم تاکید می شود و برای خانم ها علاوه بر آن پوشیدن بخش هایی از بدن که جذابیت جنسی داشته باشد.

اختری ادامه داد: آمیگدالا که مرکز هیجانات در مغز است در آقایان به لحاظ اندازه بزرگتر است و در نتیجه پاسخ­هایی که می ­دهند هم شدیدتر است. آمیگدالا مجموعه­ای از هسته­ هاست، این بخش شبیه بادام است و آمیگدالا هم به زبان لاتین به معنای بادام است، بخش میانی این کمپلکس ورودی ­های بینایی جنسی را بیشتر دریافت می کند. این بخش نیز در آقایان بزرگتر است با تعداد گیرنده ­های هورمون­ های جنسی بیشتر. پس  به این نتیجه رسیدیم که تاکید اسلام برای کنترل نگاه به چه علت است.

وی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: تفسیر اسلامی این مسأله این است که مردان چشمانشان را بپوشانند. این دقیقا علت آناتومی دارد به صورت ساختاری و آناتومی مغز مرد اینطور است، علاوه بر این آمیگدالا یک مدیر اجرایی دارد به نام هیپوتالاموس که می تواند ترشح برخی هورمون­ ها از جمله کورتیزول را موجب شود، هیپوتالاموس نیز در آقایان بزرگتر است. در نظر بگیرید یک فرمانده به جای یک گردان 10 گردان زیر دستش باشد زمانی که فرمان می­ دهد اجرای فرمان خیلی قوی­تر اتفاق می افتد. پس به همین دلیل است که قرآن خطاب به آقایان می­ فرماید: «قل للمؤمنین یغضوّامن ابصارهم و یحفظو فروجهم»: پس حجاب برای آقایان نیز باید وجود داشته باشد و به خانم­ ها می­ گوید: «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهنو»: تاکید بر زنان برای آشکار نکردن زینت هایشان دقیقا به همین علت است که زینت های خانم ­ها موجب برانگیخته شدن مرکز هیجان در مغز آقایان می شود.

این دکترای تخصصی نوروبیولوژی بیان داشت: ممکن است خانمی بگوید: من با دیدن صحنه های نامناسب یا همان ورودی های حسی جنسی هیچ مشکلی برایم پیش نمی آید و مثل یک آقا تحریک نمی شوم. پاسخ این سوال را می توانیم در بخشی از هسته آمیگدالا جستجو کنیم که در خانم­ ها بزرگتر است، بخش جانبی کمپلکس آمیگدالا که قابلیت تشکیل حافظه هیجانی را دارد در خانم ها گسترده تر است، این حافظه در خانم ها بهتر تشکیل شده و ماندگاری بالاتری را داراست. مثلا خانمی با آقایی به سفر ماه عسل می­ روند پس از چند سال بویی در فضا پخش شده است که یادآور خاطرات آن زمان برای خانم است اما چون چنین حافظه ای در مرد تشکیل نشده است، نسبت به آن بی اعتناست. این موضوع به دلیل حافظه هیجانی بویایی است که در آمیگدالای خانم تشکیل شده است. که ممکن است در ارتباط با طعم و مزه غذاها هم اتفاق بیفتد. یا با دیدن صحنه و یا شنیدن صدایی باز هم خاطره ای را برایشان تداعی کند. و این به دلیل حافظه هیجانی قوی است که خانم ها دارند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: این حافظه تا کجا خوب است، تا زمانی که از حد طبیعیش خارج نشود اما مداومت بر ورودی­های بینایی جنسی با استفاده از فیلم، عکس یا حضور در مکان های نامناسب که به شدت حافظه هیجانی ایجاد می کند موجب فعالیت بیش از حد آمیگدالا می شود و  روشن ماندن این بخش از مغز، اجازه فعالیت صحیح را به مرکز تشکیل حافظه یا هیپوکمپ نمی دهد و در نتیجه حافظه کلی دچار اختلال می شود. فعالیت بالا و بیش از اندازه آمیگدال موجب بیماری افسردگی در فرد می شود و این موضوع همان علت آمار افسردگی بالای خانم ها نسبت به آقایان است؛ میزان افسردگی خانم ها نسبت به آقایان 2 برابر است؛ ممکن است در خانم ها به لحاظ جسمی اتفاقاتی که در آقا  رخ می دهد، به وجود نیاید اما  به خانم ها نیز آسیب جدی وارد می شود به طور مثال خانم فکرش و ذهنش جای دیگری است و مثلا می خواهد درس بخواند کتاب را باز می کند اما نمی تواند بر موضوع کتاب تمرکز پیدا کند.

در ارتباط با بحث محرم و نامحرم نکات نوروبیولوژی وجود دارد

اختری در خصوص بحث محرم و نامحرم و رابطه این دو با نوروبیولوژی، افزود: این مساله بیشتر مرتبط با کموسیگنال ها یا پیامبران شیمیایی است که  در عرق، ادرار و ترشحات دستگاه تناسلی وجود دارد و ما از طریق سیستم بویایی آنها را درک می کنیم. در واقع کموسیگنال ها مشابه با فرمون ها در حیوانات است، بسیاری از ارتباطات حیوانات با همنوع خود از این طریق برقرار می­شود همچنین  صیاد صید را از این طریق به دام می اندازد، در جفت گیری هم بسیار مؤثر است و نقش ویژه ای را برعهده دارد.

وی بیان کرد: سیستم بویایی در حیوانات قوی تر از انسان است و در انسان خیلی محدود شده است اما وجود دارد و اثرات منحصر به فردی را نیز دارد، این کموسیگنال ها در زنان و مردان متفاوت است. این سیگنال ها توسط جنس مخالف جذب می شود  همچنین این کموسیگنال ها در جنس مخالف اثراتی را بر بدن و عملکرد آن دارد به طور مثال دختری که به سن بلوغ نرسیده در مواجهه با کموسیگنال آقا می تواند دچار بلوغ زودرس شود، همانطور که شاهد هستیم امروزه سن بلوغ بچه ها پایین آمده است که متأسفانه می تواند موجب ختم نابه جای بارداری شود و این عمل را از طریق تغییر در تعادل هورمونی می تواند انجام دهد.

این دکترای تخصصی نوروبیولوژی بیان داشت: کموسیگنال ها دو جزء دارند، یک جزء فرار و دیگری غیرفرار، جزء غیرفرار در عرق و ادرار فرد می تواند در محیط باقی بماند، ممکن است شما وارد محیطی شوید که به صورت فیزیکی شخص نامحرمی را نمی بینید اما اثرات او یعنی جز غیرفرارکموسیگنال او آنجا وجود داشته باشد و اثرات خود را بگذارد، شاید این یکی از دلایلی باشد که در اسلام توصیه شده است که اختلاط بین محرم و نامحرم نباید صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به طور خلاصه در کتاب “عفاف و حجاب از دیگاه نوروبیولوژی” بیان شده است که برای هر حکمی که در اسلام آمده است، حکمتی وجود دارد که انجام دادن آن به نفع انسان است و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بی تنشی داشته باشد و در کنارش احساس خوبی هم داشته باشد و احساس پشیمانی نکند این موارد را می تواند رعایت کند؛ به سود انسان است که این احکام را رعایت کند چرا که هر انسانی برای آفریدگار مهم است و تأکیداتی که در دین آمده و علم هم آن را به اثبات رسانده است بر این امر صحه می گذارد.

یزدبانو

منبع من:http://armanezanan.ir






تاریخ : سه شنبه 96/6/14 | 11:9 صبح | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()

#فریدون_مشیری:

@Hossoen9044gh71

به کسی کینه نگیرید

دل بی کینه قشنگ است

به همه مهر بورزید

به خدا مهر قشنگ است

دست هر رهگذری را بفشارید به گرمی

بوسه هم حس قشنگی است

بوسه بر دست پدر

بوسه بر گونه مادر

لحظه حادثه بوسه قشنگ است

بفشارید به آغوش عزیزان

پدر و مادر و فرزند

به خدا گرمی آغوش قشنگ است

نزنید سنگ به گنجشک

پر گنجشک قشنگ است

پر پروانه ببوسید

پر پروانه قشنگ است

نسترن را بشناسید

یاس را لمس کنید

به خدا لاله قشنگ است

همه جا مست بخندید

همه جا عشق بورزید

سینه با عشق قشنگ است

بشناسید خدا را

هر کجا یاد خدا هست

سقف آن خانه قشنگ است

منبع من:

@Hossien9044gh71 حسین قدرتی

https://t.me/joinchat/AAAAAERjXOrFzvfy_0AguQ






تاریخ : دوشنبه 96/6/13 | 4:15 عصر | نویسنده : fateme ghodrati | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.