سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرت=عفت

واکنش بازیگران به لحظه شهادت محسن حججی توسط داعش + تصاویر محسن حججی

دلنوشته ای از من :سلام برادرم.چه کردید که این گونه عاشقانه به سوی معشوق پر کشیدید؟ ای کاش ایرانم پر شود از مرد های

همچون شما.

چقدر دلم میخواهد همچون شما زندگی کنم . اما کوله بارم از گناه پر شده. برادرم به حسینی (ع)که برایش سر دادید و به زینبی(س) که

برایش جان دادید  بگویید که منتظرم. منتظر... آه که من چقدر بدم.برادرم شهادتتان مبارک .

شهادت این برادر عزیز و بزرگوار را به همه مسلمانان به ویژه خانواده عزیزشان و رهبر بزرگوار و حضرت ولی عصر(عج) تسلیت و تبریک عرض

 میکنم.

 

 

 

منبع عکس من:http://golfun.ir


نوشته شده در دوشنبه 96/5/23ساعت 9:15 صبح توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

یک گوسفند باپدر ومادرش دعواش میشه میره سر خیبابون میگه دربست کشتارگاه
 

 

 

یکی از نمونه های بارز تهاجم فرهنگی اینه که:سالهاست در تولید گوجه فرنگی خود کفا شدیم اما هنوز اسمش به گوجه ملی تغییر نیافته!

 



 
هیچ وقت کار امروز رو به فردا ننداز...
فردا یه عالمه کار داری،
قشنگ بندازش واسه دو سه هفته دیگه که خیالــــــــــــــتم راحت باشه
 
می دونی چرا با ازدواج دین آدم کامل میشه؟
چون تا قبل ازدواج فکر میکنه دنیا بهشته …!!؟
اما بعدش به جهنم اعتقاد پیدا میکنه!!!؟؟؟؟
 

مردم دنیا زمان رو 3 حالت مے بینن، اما ما ایرانیا 4 حالت..؛ زمان گذشته ، زمان حال ، زمان آینده ، زمـــان شـــاہ.....!!!!laughing
 



 تجسم کنید !!
تو یه روز سرد
پیجامه های گرمت رو می پوشی و میپری تو تختت،
بالش رو درست می کنی، پتو رو می کشی رو خودت، خودت رو این اونور می کنی، یکمم خودت رو می کشی، حسابی که گرم شدی چشاتو میبندی که بخوابی....
یه دفعه می بینی چراغ اتاق رو یادت رفته خاموش کنی!!
 

نوشته شده در شنبه 96/5/21ساعت 5:15 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |


نوشته شده در جمعه 96/5/20ساعت 4:12 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

ورود امام زمان اکیدا ممنوع!!!

 

 

یک هفته بود کارتهای عروسی روی میز بودند.

 

هنوز تصمیم نگرفته بود چه کسانی را دعوت کند.

 

لیست مهمانها و کارهای عروسی ذهنش را پر کرده بود...

 

برای عروس بسیارمهم بود که چه کسانی حتما در عروسی اش باشند.

 

از اینکه داییش سفر بود و به عروسی نمی رسید دلخور بود...

 

 

کاش می آمد ...

 

خیلی از کارت ها مخصوص بودند.

مثلا فلان دوست و فلان فامیل

فلان مدیر ...

 

خود و همسرش کارتها را می بردند

و سفارش هم میکردند که حتما تشریف بیاورید

خوشحال میشویم

 

اگر نیایید دلخور میشوم.

 

دلش می خواست عروسی اش بهترین باشد. همه باشند و

 

حسابی خوش بگذرانند.

 

همه چیز هم تدارک دیده بود.

 

آهنگ – گروههای ارکست – وبسیاری چیزها و افراد و وسایل دیگر

 

 آنها حتما باید باشند، بدون آنها که خوش نمی گذرد.

 

 

 

بهترین تالار شهر را آذین بسته بودند

 

چند تا از دوستانشان که خوب میرقصند هم

حتما باید باشند تا مجلس گرم شود.

 

آخر شوخی نبود که- شب عروسی بود...

 

 

همان شبی که هزار شب نمیشود.

 

همان شبی که همه به هم محرمند.

 

همان شبی که وقتی عروس بله میگوید

به تمام مردان شهر محرم میشود

 

این را از فیلم هایی که در فضای سبز داخل شهر میگیرند فهمیدم...

 

همان شبی که فراموش میشود عالم محضر خداست.

 

اما نه یادم آمد.

 

 این تالار محضر خدا نیست تا می توانید معصیت کنید.

 

همان شبی که حتی داماد هم آرایش میکند.

 

همه و همه آمدند

 

حتی دایی که مسافرت بود همه بودند ...

 

اما .....................

اما کاش امام زمان "عج" هم حضور داشتند.

 

 

حق پدری دارد بر ما...

 

 

مگر می شود او نباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

عروس برایشان کارت دعوت نفرستاده بود،

اما آقا آمده بودند.

اما متاسفانه

 

به تالار که رسیدند سر در تالار نوشته بود:

 

(ورود امام زمان"عج" اکیدا ممنوع!)

 

 

آقا دورترها ایستادند  و فرمودند: دخترم عروسیت مبارک!

 

 

ولی ای کاش کاری میکردی تا من هم می توانستم بیایم ....

 

مگر میشود شب عروسی دختر، پدر نیاید.

 

(آخر امامان  پدر معنوی ما هستند)

 

دخترم من آمدم اما ...

 

گوشه ای نشست و دست به دعا برداشت

 

و برای خوشبختی دختر دعا کرد....

 

یا صاحب الزمان شرمنده ایم ..

 


نوشته شده در جمعه 96/5/20ساعت 4:4 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

 


نوشته شده در جمعه 96/5/20ساعت 3:49 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

Image result for ?حضرت زهرا و حجاب?‎

 


نوشته شده در پنج شنبه 96/5/19ساعت 3:19 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

مولوی

نه مرادم نه مریدم،

نه پیامم نه کلامم، 

نه سلامم نه علیکم،

نه سپیدم نه سیاهم.

نه چنانم که تو گویی،

نه چنینم که تو خوانی ونه آن گونه که گفتند و شنیدی.

نه سمائم،

نه زمینم،

نه به زنجیر کسی بسته و نه برده‌ی دینم

نه سرابم،

نه برای دل تنهایی تو جام شرابم،

نه گرفتار و اسیرم،

نه حقیرم،

نه فرستاده پیرم،

نه به هر خانه و مسجد و میخانه فقیرم

نه جهنم، نه بهشتم

چنین است سرشتم

این سخن را من از امروز نه‌ گفتم،

نه‌ نوشتم،

بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم.

حقیقت نه به رنگ است و نه بو،

نه به های است و نه هو،

نه به این است و نه او،

نه به جام است و سبو...

گر به این نقطه رسیدی به تو سر بسته و در پرده بگویم،

تا کسی نشنود آن راز گهربار جهان را،

آنچه گفتند و سرودند تو آنی ...

خود تو جان جهانی،

گر نهانی و عیانی،

تو همانی که همه عمر به دنبال خودت نعره زنانی

تو ندانی

که خود آن نقطه عشقی

تو اسرار نهانی

همه جا تو

نه یک جای ،

نه یک پای،

همه‌ای

با همه‌ای

همهمه‌ای

تو سکوتی

تو خود باغ بهشتی.

تو به خود آمده از فلسفه‌ی چون و چرایی،

به‌ تو سوگند که این راز شنیدی و

نترسیدی و بیدار شدی،

در همه افلاک بزرگی،

نه که جزئی ،

نه چون آب در اندام سبوئی،

خود اوئی،

به‌خود آی

تا بدرخانه‌ی متروک هرکس ننشینی

و به‌ جز روشنی شعشعه‌ی پرتو خود

هیچ نبینی

و گل وصل بچینی..


علی رحیمی


 کپی از وبلاگ جرعه ای باران با آدرس http://shabshekan2.parsiblog.com/


نوشته شده در سه شنبه 96/5/17ساعت 3:45 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

http://www.sonycard20.com/news/news_item.asp?NewsID=3344

مواد مخدر شیشه که متاسفانه به تصور لاغر شدن افراد چاق بدون عواارض و نشانه !!!! بیشتر توسط زنان مصرف میشود عواقب جبران ناپذیری دارد و گاه مصرف کنندگان بر اثر توهم ، اطرافیان خود را به تصور اینکه آنها شیطان یا هیولا و حتی گوسفند هستند سر بریده یا تکه تکه میکنند

مت‌آمفتامین، که صورتی از آن بنام «شیشه» معروف است، نام یکی از ماده روان گردان است. این ماده محرک اعصاب است. مت‌آمفتامین گاهی اوقات توسط پزشکان برای بیماری‌های خاص تجویز می‌شود که با تاثیر مستقیم بر مکانیسم‌های مغز شادی و هیجان در فرد ایجاد می‌کند. مت‌آمفتامین همچنین باعث اختلال شدید در خواب و یا بی‌خوابی شدید می‌شود. مصرف کننده دچار بی‌اشتهایی شدید شده و ساعت‌ها و حتی تا روزها اشتها به غذا ندارد. در عین حال این ماده باعث تشنگی می‌شود و مصرف کننده مجبور است مقدار زیادی آب بنوشد.
این ماده در سال 1893 در ژاپن ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم توسط سربازان ژاپنی، امریکایی و آلمانی برای برطرف کردن خستگی و افزایش انرژی استفاده می‌شد. بعد از جنگ داروی باقی مانده وارد بازار ژاپن شد و یک همه گیری از مصرف مت آمفتامین رخ داد و باعث شد که مصرف آن ممنوع گردد.

 

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)

 

تاثیر مصرف شیشه در 10 ماه (8 عکس)
 
منبع : onlineha.com


تصاویر دردناک زیر عاقبت مصرف مواد مخدرهای صنعتی جدید مانند شیشه ، کراک ، کروکودیل و غیره است و این پندی است برای اهل تفکر























































همه این افراد فکر میکردند حواسشان جمع است و به این روز نمی افتند ولی این فقط وعده کذب شیطان بود
واقعا به هیجان و .. می ارزه.
منبع من:http://www.sonycard20.com

 



نوشته شده در دوشنبه 96/5/16ساعت 10:24 صبح توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

?

روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر(تریاک,هروئین و شیشه)



درمان اعتیاد,روش ترک اعتیاد

معتاد قبل از اینکه یک مجرم باشد یک بیمار است

 

روشهای ترک اعتیاد به مواد مخدر

علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماریها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان و ترک اعتیاد داشته باشد و با روش ترک اعتیاد درست به پیش رود قطعا درمان می گردد اما اگر فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و حتی به ادامه روند اعتیاد خود بیشتر تمایل داشته باشد متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود ...

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاد معتاد یک بیمار است نه یک مجرم

 

متاسفانه باور غالب اجتماعی این است که شخص معتاد موجودی است، کثیف، دزد ،نفرت انگیز و مجموعه ای از رذائل و خصوصیت  های منفی که در یک انسان می تواند وجود داشته باشد، در معتاد متجلی است. بر پایه این دیدگاه باید از فرد معتاد حذر کرد و با نفرت و انزجار او را از جامعه دور کرده و یا نابودش ساخت. رفتار اجتماعی با معتادین توام با نفی و طرد ، نفرت و انزجار و خلاصه به شکل بر خورد با مجرم خطرناکی است که عدم اش به از وجود.

 

اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین که به دلیل فقر و تنگدستی امکان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود که برای خرج اعتیاد خود دست به هر کاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یک کلام مشمول تمام صفاتی که جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اکثریت معتادان را شامل نمی شود.

 

معتاد قبل از اینکه یک مجرم باشد یک بیمار است و این رفتارهای غلط اجتماعی و عملکرد نا درست دیگران است که به جای تلاش برای رفع درد و مرضش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است که در قوانین تجدید نظر شده و به عنوان مجرمیت معتاد به شرطی که اقدامات درمانی را شروع کرده باشد ، حذف گردیده اما باورهای اجتماعی فرقی نکرده و در زمینه آموزش اجتماعی و بخصوص خانواده ها تلاش چندانی صورت نگرفته است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبرای ترک اعتیاد روش مناسبی انتخاب کنید

 

کسانی که فکر می کنند روش ترک اعتیاد با بستن و زندانی کردن معتاد ( روش سقوط آزاد یا بهتر بگویم روش یابوئی – زور درمانی – شلاق درمانی - طناب درمانی ! ) پس از گذشت سه روز اعتیاد بر طرف می شود ، بدانند که چنین نخواهد شد و این فرد هر زمانی که آزاد شود و امکان دسترسی به مواد مخدر پیدا کند،در مصرف آن درنگ نخواهد کرد چون اختیارش دست خودش نیست. چنین روش هائی در مورد یک معتاد یا درواقع یک بیمار ، نوعی جنایت ناشی از عدم درک و آگاهی نسبت به اعتیاد است که متاسفانه با ساختن یکسری فیلم ها و القائات نادرست ، در ذهن مردم و جامعه رسوخ کرده است.

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادروشهای ترک اعتیاد

 

سه روش متداول ترک اعتیاد وجود دارد :

1- روش ترک اعتیاد با قطع سریع مصرف مواد مخدر بدون استفاده از دارو

2- روش ترک اعتیاد با قطع سریع مصرف مخدر و استفاده از دارو

3- روش ترک اعتیاد سنتی با کاهش تدریجی مصرف مواد مخدر .

-روش اول ترک اعتیاد

در این روش ترک اعتیاد، بیمار به یک باره مصرف مواد مخدر را قطع می کند بدون آنکه دارو یا ترکیبی را جایگزین مصرف مواد بکند. به این روش ترک اعتیاد؛ سقوط آزاد ؛ یا ترک یابوئی گفته می شود. از این جهت این روش ترک اعتیاد را ترک یابوئی می گویند که در واقع تحمل عوارض و درد های ناشی از قطع سریع مواد به حدی است که قدرت و توان حیوانی چون یابو را طلب می کند اما بهتر است که به جای این اصطلاح نامانوس ، از واژه ترک سقوط آزاد استفاده شود.


در این روش ترک اعتیاد به علت قطع مصرف مواد ، مرحله عکس العمل های آشکار که 1 تا 2 هفته طول می کشد بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما نشدنی نیست و کسانی هستند که این عوارض را تحمل می کنند. بزرگترین عیب این روش اینست که یک شوک مخرب جسمی و روحی به بیمار وارد می گردد.


سیستم های تولید مواد شبه افیونی در بدن ، حدود ده ماه زمان نیاز دارند تا باز سازی شوند لذا پس از گذراندن سختی های دو هفته اول ، مشکلات بی خوابی ، افسردگی ، کم حوصلگی، گریه کردن ، کند ذهنی فراموشی تنبلی، عدم میل به زندگی و غیره در بیماران وجود داشته و طی این مدت شخص قادر به کار کردن نیست و یا راندمان کاری مساعدی ندارد. حتی تجویز می کنند که در این در این دوره ده ماهه شخص را بیشتر تنها بگذارندو تختخوابش را جدا کنند. در این مدت به علت عدم تعادل جسمی و روانی ، بیمار نباید تصمیمات سرنوشت ساز بگیرد.


شوک مخربی که در این روش ترک اعتیاد به بیمار وارد می شود ، سبب می گردد که بعضی از قسمت های تولید کننده مواد شبه افیونی بدن چه بسا تا آخر عمر هیچ وقت فعال نشود. این مطلب به تائید پروفسور آرتور گایتون رسیده و در عمل  بین کسانی که با روش سقوط آزاد ترک کرده اند درصد کمی به مرحله تعادل پایدار می رسند و اکثراً دچار عدم تعادل در دراز مدت هستند و یا به تیک های عصبی دچار می شوند.

 

-روش دوم ترک اعتیاد
این روش ترک اعتیاد “ شبه سقوط آزاد “ است. بدین ترتیب که پس از قطع فوری مصرف مواد مخدر و در طول یک هفته اول ، برای کاهش عوارض و دردهای بیمار از دارو استفاده می شود.این همان روش رایج بین المللی منجمله در ایران و همچنین اگهی های ترک اعتیاد است. به دلیل نادیده گرفتن زمان بازسازی سیستم های تولید مواد شبه افیونی در بدن این روش فرق چندانی با روش سقوط آزاد و عوارض حاصل از آن ندارد. مثال علمی آن اینست که در روش روش سقوط آزاد شخص از بالای ساختمان ده طبقه به پائین می پرد ولی در شبه سقوط آزاد کمی تخفیف داده و ازیکی دو طبقه پائین تر سقوط می کند.

 

روش ترک اعتیاد,درمان اعتیاد,ترک اعتیاد

برای درمان و ترک اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد

 
 

-روش سوم ترک اعتیاد

سومین روش ترک اعتیاد ، کاهش تدریجی مصرف مواد است که به آن “ ترک سنتی “ گفته می شود و از زمان های قدیم تاکنون مرسوم بوده است. در ترک سنتی ، هر روز مقداری از مصرف مواد مخدر کم می شود تا بتدریج به صفر برسد. مثلاً مقداری تریاک یا شیره را در ظرف آبی حل کرده و سپس به جای مصرف مواد ، روزانه چند پیمانه مشخص از این شربت می خورند و به جای مقدار خورده شده آب می ریزند تا شربت رقیق تر شود.


اگر مقدار مواد مخدر در شربت اولیه طوری انتخاب شود که ظرف حدود 15 روز مصرف مواد مخدر به صفر برسد در واقع مشابه ترک سقوط آزاد خواهد بود ولی اگر با حجم و مقدار بیشتر شربت عمل کنند به طوری که بیش از 40 روز طول بکشد در این صورت نتیجه بهتری عاید شده و عوارض کمتری به جای می گذارد. عده  بسیاری ازبیماران معتاد ، از روش ترک سنتی و کاهش تدریجی مصرف مواد استفاده کرده و نتیجه گرفته اند.

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاداز روش ترک سنتی برای ترک اعتیاد به هروئین نیز می توان استفاده کرد

 

از روش ترک اعتیاد به صورت سنتی برای هروئین نیز می توان استفاده کرد مشروط بر آن که بیمار به مدت 24 الی 48 ساعت از مواد مخدر استفاده نکرده و عوارض خماری آنرا تحمل کند و بعد به جای مصرف هروئین ، از تریاک یا آب شیره استفاده کرده و به تدریج میزان مصرف را کاهش داده و به صفر برساند. سنگین ترین عمل و مصرف بالای هروئین ، پس از 48 ساعت از قطع مصرف مواد با  تریاک یا شیره قابل جبران است و البته 3 تا 4 روز طول می کشد تا بدن بیمار با تغییر نوع مواد خود را تطبیق دهد و معمولاً‌ پس از یک هفته ، اوضاع عادی می گردد.


هر یک از روش های ترک سه گانه دارای محاسن و معایبی است. به عنوان مثال روش ترک سقوط آزاد برای کسانی که در ابتدای راه اعتیاد هستند و به طور تفریحی و تفننی از مواد مخدر استفاده می کنند و هنوز سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی بدن آنان از کار نیفتاده است خوب جواب می دهد و چه بسا بهترین روش باشد ، اما همین روش ترک اعتیاد برای آن دسته بیماران معتاد حرفه ای که سالیان متمادی به مصرف مواد مخدر با دوز بالا مشغول هستند نه تنها موثر نیست بلکه اغلب عوارض شدید و غیر قابل جبرانی به جای خواهد گذاشت . بعلاوه برای بیمارانی که به کار دائم اشتغال دارند ، استفاده از روش سقوط آزاد میسر نیست چون تا ده ماه نمی توانند کار مثبتی انجام دهند.

 

یا در روش ترک اعتیاد شبه سقوط آزاد ، اگر چه مصرف دارو سبب کاهش عوارض عکس العمل های آشکار در بیمار خواهد شد لیکن همین ترکیبات داروئی بعضاً خطرناک تر از خود مواد مخدر می باشند و دسته ای از آنها بسیار اعتیاد آور هستند. مثال واضح آن هروئین است. این ماده مخدر به عنوان دارو برای درمان  اعتیاد اختراع و تولید شد اما در عمل خود به اعتیاد خطرناک تری بدل گردید و یا انواع و اقسام قرص های آرام بخش و مسکن وهمچنین قرص های روان گردان و توهم زا که خود سرانه مصرف می گردد ، باعث رواج اعتیاد به قرص در بین بیماران و بخصوص جوانان شده است.


آنچه در قسمت روش های شناخته شده ترک اعتیاد گفته شد ، تنها راه های منحصر به فرد ترک اعتیاد نیست و امروزه شاهد ابتکارات فراوان دیگری هستیم ، یکی از این ابتکارات اینست که بیمار را سه روز بیهوش کرده و در طی این مدت به اصطلاح سم زدائی می کنند و می گویند دیگر مشکلات جسمی معتاد تمام شده یا آنکه شنیده می شود در کشور های دیگر با جراحی مغز و دستکاری در آن درصدد علاج اعتیاد هستند ! خلاصه معتاد بیچاره موش آزمایشگاهی کسانی شده است که داعیه ترک اعتیاد او را دارند.حتی اگر این روش های ترک اعتیاد منجر به نابودی یا نقص دائمی در وی شود . واقعاً که جای تاسف است.

روش پیشنهادی  برای ترک اعتیاد روش طولانی مدت است و با حداقل ضایعات جسمی و روانی ، بیمار معتاد را به سمت ترک دائمی اعتیاد هدایت می کند به طوری که در انتها ی پله ها ،خود بیمار عجله در دوره ترک دارد و نوعی زدگی نسبت به مواد مخدر پیدا می کند.

 

روش ترک اعتیاد به شیشه

متخصصان درمانگر اعتیاد می‌گویند برای درمان کسی که به مواد محرک شیشه اعتیاد پیدا می‌کند، داروی خاصی در دنیا وجود ندارد و داروهایی که تجویز می‌شود تنها به کاهش علایم ناراحت‌کننده بیمار کمک می‌کند.درمان اعتیاد به شیشه همچون سایر مواد مخدر مشکل‌ترین درمان هاست. نکته اساسی این است که برای درمان اعتیاد به مواد مخدری که مرفین دارند مثل تریاک، کراک وهرویین، داروهایی مثل "متادون" و"بوپره‌نورفین" را تجویز می‌شود امابرای درمان اعتیاد به شیشه داروی خاصی وجود ندارد. دارویی که خاص درمان اعتیاد به شیشه باشد در ایران و حتی خارج از کشور وجود ندارد، بلکه داروهایی که برای ترک اعتیاد به شیشه استفاده می‌شود داروهای کمکی از جمله ضداضطراب‌ها و ضدافسردگی هاست که این داروها در کاهش علایم بیمار موثر هستند.


برای درمان عوارض اعتیاد به شیشه براساس مدت و نوع و روش مصرف ممکن است که فرد نیاز به درمان دارویی به شکل بستری شدن یا سرپایی داشته باشد. بعد از درمان اختلالات روان پزشکی بیمار باید به وسیله روان پزشک خبره مورد بررسی و درمان قرار گیرد و به دنبال آن یا همزمان آموزش خانواده، آموزش مهارت‌های بهبود اولیه و پیشگیری از بازگشت و رفتار درمانی برنامه ریزی شود.

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادبوپرنورفین (قرص ترک اعتیاد ) چیست ؟

 

بوپرنورفین یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین، کدئین و هروئین است. این دارو عمدتا برای درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شود، البته مصارف درمانی دیگری نیز دارد.

استفاده نامناسب از بوپرنورفین می تواند منجر به بروز عوارض جدی و حتی مرگ شود. در صورت استفاده از سایر مواد مخدر، عوارض جانبی بوپرنورفین شدت بیشتری می یابند. از شکستن قرص و حل نمودن آن در هر مایعی به منظور تزریق در رگ خودداری کنید. این عمل می تواند باعث مرگ بشود. این دارو را دقیقا باید طبق دستور پزشک مصرف کرد.

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادترک اعتیاد به مواد مخدر با چه علائم جسمی و روانی همراه است؟

 

بدنبال قطع مصرف مواد مخدر در فردی که اعتیاد به این مواد دارد علائم متعددی بروز می کند که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) گفته می شود. این سندرم شامل:
درد عضلانی- استخوانی ، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف وبیحالی، پرش اندامها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، اشک ریزش، درد شکم، هذیان، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد…. می باشد. شدت علائم فوق در افراد مختلف متفاوت بوده و تحمل آنها بدون اقدامات درمانی صحیح بسیار دشوار می باشد این علائم  مدتی بعد از ترک اعتیاد برطرف میشود.

 

 

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیادآیا ترک اعتیاد می تواند سلامتی فرد را به مخاطره اندازد؟

 

 درمان وابستگی جسمی به مواد مخدر که اصطلاحا سم زدائی نامیده شده و در جامعه به ترک اعتیاد معروف است در مواردیکه بیمارتحت ارزیابی صحیح پزشکی و آزمایشات لازم انجام نگرفته و یا استانداردهای مراقبتهای پزشکی و پرستاری رعایت نشود می تواند با خطرات جدی همراه باشد، در غیر اینصورت سم زدائی سلامتی فرد را مورد تهدید قرار نمی دهد. سم زدائی از نظر علمی عبارتست از بکار بردن روشهایی که به بیمار کمک نماید تا دوره ترک را با حداقل علائم و بطور کنترل شده و بی خطر پشت سر گذارد.
منبع :

congress60.org

drvalipour.ir

parastaranearshad.blogfa.com

?منبع من:http://www.beytoote.com/health/addiction/addiction-ways-quit.html

سایت بیتوته


نوشته شده در دوشنبه 96/5/16ساعت 10:13 صبح توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

 ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

سلام.مشکلم در مورد نماز صبح است.اکثر مواقع برای بیدار شدن برای نماز صبح مشکل دارم و با شنیدن صدای زنگ موبایل و یا ساعت برای چند لحظه از جا بلند می شم و بعد از قطع صدای زنگ بدون اینکه از خودم اراده ای داشته باشم به رختخواب می رم و به خودم وعده می دم چند دقیقه بعد بیدار می شم و نماز می خونم ولی هر بار خواب می مونم.لطفا برای این مشکل یک راه حل ارائه بدید.
با تشکر فراوان


مشاور ( - )

با عرض سلام خدمت برادر گرامی!
پرسشگر گرامی با سلام سپاس از ارتباط تان با این مرکز. قضا شدن نماز، علت های مختلفی می تواند داشته باشد. دیر خوابیدن و عادت به خواب صبح، غفلت و گناه ، حضور در مجالس لهو و لعب و جلساتی که غفلت از خدا بر آن جلسات حاکم است ، از جمله مواردی است که ممکن است توفیق نماز صبح را از انسان سلب ‏کند. پس باید مشکل را در خود جستجو کنید . شناخت هر چه بیش تر فضلیت و معنویت و حقیقت نماز، به همراه راهکارهای عملی موثر برای تقویت روحیه نماز باوری موثر در انجام و مراقبت بر آن است. عاملی که روح عبادت و معنویت مناجات و راز و نیاز را از انسان می گیرد و آسیب جدّی به روح و روان انسان می زند،گناه و معصیت ، غفلت از خدا و سستی در نماز و آن را در اوّل وقتش نخواندن است. در روایت آمده است: هنگامی که وقت نماز می‌رسد، "خط نوری" از عالَم ملکوت، و از عرش الهی، به کعبه می تابد. تلألوی پرتو آن، کعبه را با سراسر هستی از مُلْک تا ملکوت و از طبیعت ناسوت تا عرش لاهوت متصل و مرتبط می سازد. اقامه کنندگان حقیقی نماز از اهل زمین تا سکان داران عرش الهی همگی در آن لحظه، در نماز و دعا و مناجاتند. هر چه از اوّل وقت می گذرد، از غلظت آن نور معنوی کاسته می شود. لحظه ای فرا می‌رسد که آن خط نوری را حتی با چشم حقیقت بین و باطن نگر در زمین نمی توان مشاهده نمود. خودت را مقید ساز به خواندن نماز در اوّل وقت، تا جذبة آن "نور و نفخات رحمانی" به تدریج لذت مناجات با ربّ الارباب و حضور قلب را در شما ایجاد کند. امیرالمؤمنین(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل کرد : "بنده‏ای نیست که به اوقات نماز اهمیت دهد. مگر این که من ضامن می شوم برای او " راحتی هنگام مرگ، برطرف شدن غم و اندوه، و نجات از آتش دوزخ" را .(1) بزرگ ترین عاملی که از انسان سلب توفیق می کند و انسان موفق به اقامه فرایض نمی شود, گناه است .گناه موجب می شود انسان دچار غفلت شود . انسان غافل از بسیاری توفیق ها محروم می شود. در قرآن کریم شیطان به عنوان منع کننده از نماز و ذکر خداوند معرفی شده است .(2) اعمال انسان اگر شیطانی بود, دل دچار غفلت می شود . انسان توفیق اقامه نماز شب و اقامه نماز صبح را ندارد. از این رو باید سعی گردد گوهر جان را به گناه و ستم و مال حرام آلوده نکرد تا امکان عبادت به راحتی میسور گردد . ظرف و بستر مناسب مهیا شود . توفیق اقامه نماز صبح از انسان سلب نشود. انسان سعی کند با وضو بخوابد . با شکم پر نخوابد, به محاسبه اعمال روزانه خود بپردازد, به تدریج بر توفیقات او افزوده می شود. در این مسیر نه تنها سقوط نمی کند. بلکه به سمت تعالی و کمال حرکت می کند. راهکارهای عملی به منظور بیدار شدن از خواب مطرح می شود : 1- یاری از خداوند: انجام عبادت، به ویژه نماز خواندن توفیق می خواهد. شاید بر همین اساس معصومان (ع) و بزرگان دین از خدا مى خواستند که به آنان توفیق عبادت دهد. در دعاى حضرت مهدى (عج) آمده است : "اللّهم ارزقنا توفیق الطاعهْْ ...که یکی از مصادیق بارز طاعت، عبادت است. 2- از آن جا که ممکن است کار در روز و خستگی ، باعث قضا شدن نماز صبح تان شود. لازم است حجم کاری را در روز کم تر کنید . برای اوقات شبانه روزی خود برنامه داشته باشید . 3- شب ها را نیز زودتر بخوابید تا صبح با نشاط بیش تر برخیزید . از ساعت زنگ دار یا دعاهایی که برای بیدار شدن در مفاتیح آمده ، استفاده کنید. اگر نتیجه نداد ، با خود عهد و نذر کنید که اگر یک نماز ترک شد ، در عوض آن مقداری صدقه بدهید یا یک روز را روزه بگیرید . حتما قضای نماز ترک شده را در اولین فرصت بخوانید. 4- توجه به آثار و نتایج نماز در زندگی مادی و معنوی انسان. 5- برنامه خواب تان را منظم کنید. ساعت خاصی را برای خوابیدن و بیدارشدن در شب و حتی روز در نظر بگیرید. پی نوشت‏ها: 1. بحار، ج 83، ص 9. 2.مائده (5) آیه 91.
پرسشگر گرامی با سلام سپاس از ارتباط تان با این مرکز. قضا شدن نماز، علت های مختلفی می تواند داشته باشد. دیر خوابیدن و عادت به خواب صبح، غفلت و گناه ، حضور در مجالس لهو و لعب و جلساتی که غفلت از خدا بر آن جلسات حاکم است ، از جمله مواردی است که ممکن است توفیق نماز صبح را از انسان سلب ‏کند. پس باید مشکل را در خود جستجو کنید . شناخت هر چه بیش تر فضلیت و معنویت و حقیقت نماز، به همراه راهکارهای عملی موثر برای تقویت روحیه نماز باوری موثر در انجام و مراقبت بر آن است. عاملی که روح عبادت و معنویت مناجات و راز و نیاز را از انسان می گیرد و آسیب جدّی به روح و روان انسان می زند،گناه و معصیت ، غفلت از خدا و سستی در نماز و آن را در اوّل وقتش نخواندن است. در روایت آمده است: هنگامی که وقت نماز می‌رسد، "خط نوری" از عالَم ملکوت، و از عرش الهی، به کعبه می تابد. تلألوی پرتو آن، کعبه را با سراسر هستی از مُلْک تا ملکوت و از طبیعت ناسوت تا عرش لاهوت متصل و مرتبط می سازد. اقامه کنندگان حقیقی نماز از اهل زمین تا سکان داران عرش الهی همگی در آن لحظه، در نماز و دعا و مناجاتند. هر چه از اوّل وقت می گذرد، از غلظت آن نور معنوی کاسته می شود. لحظه ای فرا می‌رسد که آن خط نوری را حتی با چشم حقیقت بین و باطن نگر در زمین نمی توان مشاهده نمود. خودت را مقید ساز به خواندن نماز در اوّل وقت، تا جذبة آن "نور و نفخات رحمانی" به تدریج لذت مناجات با ربّ الارباب و حضور قلب را در شما ایجاد کند. امیرالمؤمنین(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل کرد : "بنده‏ای نیست که به اوقات نماز اهمیت دهد. مگر این که من ضامن می شوم برای او " راحتی هنگام مرگ، برطرف شدن غم و اندوه، و نجات از آتش دوزخ" را .(1) بزرگ ترین عاملی که از انسان سلب توفیق می کند و انسان موفق به اقامه فرایض نمی شود, گناه است .گناه موجب می شود انسان دچار غفلت شود . انسان غافل از بسیاری توفیق ها محروم می شود. در قرآن کریم شیطان به عنوان منع کننده از نماز و ذکر خداوند معرفی شده است .(2) اعمال انسان اگر شیطانی بود, دل دچار غفلت می شود . انسان توفیق اقامه نماز شب و اقامه نماز صبح را ندارد. از این رو باید سعی گردد گوهر جان را به گناه و ستم و مال حرام آلوده نکرد تا امکان عبادت به راحتی میسور گردد . ظرف و بستر مناسب مهیا شود . توفیق اقامه نماز صبح از انسان سلب نشود. انسان سعی کند با وضو بخوابد . با شکم پر نخوابد, به محاسبه اعمال روزانه خود بپردازد, به تدریج بر توفیقات او افزوده می شود. در این مسیر نه تنها سقوط نمی کند. بلکه به سمت تعالی و کمال حرکت می کند. راهکارهای عملی به منظور بیدار شدن از خواب مطرح می شود : 1- یاری از خداوند: انجام عبادت، به ویژه نماز خواندن توفیق می خواهد. شاید بر همین اساس معصومان (ع) و بزرگان دین از خدا مى خواستند که به آنان توفیق عبادت دهد. در دعاى حضرت مهدى (عج) آمده است : "اللّهم ارزقنا توفیق الطاعهْْ ...که یکی از مصادیق بارز طاعت، عبادت است. 2- از آن جا که ممکن است کار در روز و خستگی ، باعث قضا شدن نماز صبح تان شود. لازم است حجم کاری را در روز کم تر کنید . برای اوقات شبانه روزی خود برنامه داشته باشید . 3- شب ها را نیز زودتر بخوابید تا صبح با نشاط بیش تر برخیزید . از ساعت زنگ دار یا دعاهایی که برای بیدار شدن در مفاتیح آمده ، استفاده کنید. اگر نتیجه نداد ، با خود عهد و نذر کنید که اگر یک نماز ترک شد ، در عوض آن مقداری صدقه بدهید یا یک روز را روزه بگیرید . حتما قضای نماز ترک شده را در اولین فرصت بخوانید. 4- توجه به آثار و نتایج نماز در زندگی مادی و معنوی انسان. 5- برنامه خواب تان را منظم کنید. ساعت خاصی را برای خوابیدن و بیدارشدن در شب و حتی روز در نظر بگیرید. پی نوشت‏ها: 1. بحار، ج 83، ص 9. 2.مائده (5) آیه 91.
برای اینکه بتوانید این حالات خوش را حفظ نمائید چند توصیه خدمت شما ارائه می نمائیم .
1- ارتباط خود را با مجالس معنوی همچون مجالس وعظ و ادعیه حفظ نموده و حداقل هفته ای یک بار در مجالس سخنرانی علماء وارسته دینی شرکت نمائید .
2- مراقب باشید که گرفتار گناه نگردید و در صورت دچار شدن به گناهی سریع توبه کنید . (1)
پیامبر خدا ( صل الله علیه و آله ) فرموده‏اند: إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا أَذْنَبَ کَانَتْ نُکْتَةٌ سَوْدَاءُ فِی قَلْبِهِ فَإِنْ تَابَ وَ نَزَعَ وَ اسْتَغْفَرَ صُقِلَ قَلْبُهُ مِنْهُ وَ إِنْ زَادَ زَادَتْ فَذَلِکَ الرَّیْنُ الَّذِی ذَکَرَهُ اللَّهُ فِی کِتَابِهِ کَلَّا بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُون» ؛ « مؤمن هر گاه مرتکب گناهى مى‏شود، نقطه سیاهى در دلش پدید مى‏آید. اگر توبه و استغفار کند و از گناه دست بدارد، آن نقطه از میان مى‏رود و قلبش صیقل مى‏خورد و اگر بر گناه بیفزاید، آن نقطه هم افزوده مى‏شود و این همان زنگى است که خداوند در کتاب خود آن را یاد کرده و فرموده است «نه چنین است که آنچه کسب کرده‏اند بر دلهایشان زنگار بسته است.» (روضة الواعظین و بصیرة المتعظین ج‏2ص 414 )
3- برای حفظ نورانیت خود از قرائت قرآن غافل نگردید
4- برای کنترل اعمال و رفتار روز خود از سیستم مشارصه ، مراقبه ، محاسبه و معاقبه استفاده نمائید .
- مشارطه : یعنی ابتدا با خود شرط نمائید اعمالی که موجب از بین رفتن حالات معنوی شما می شود را انجام ندهید
- مراقبه : در طی روز مراقب باشید که به عهدی که با خود بسته اید پایبند باشید .
- محاسبه : در پایان روز اعمال و رفتار خود را محاسبه و ارزیابی نمائید تا معلوم شود به چه مقدار توانسته اید به عهد خود پایبند باشید
- معاقبه : در صورت عدم پایبندی به آنچه که با خود شرط نموده اید ؛ خود را معاقبه نمائید که این معاقبه می تواند به صورت سرزنش هوای نفستان باشد و به همراه آن می تواند در ازاء هر خطایی که انجام داده اید مثلا یک جزء قرآن بخوانید و یا فردای همان روز روزه بگیرید . ( که این دسته از اقدامات باید متناسب با شرایط روحی و حالات معنوی صورت پذیرد) .

سهل انگاری در نماز
عدم توجه به نماز و سهل انگاری در آن معلول عوامل فراوانی است. ممکن است این امر به دلیل عدم تربیت صحیح و دینی والدین در خانواده باشد, چرا که باید کودکان از همان ابتدای کودکی, حدود شش یا هفت سالگی به نماز خواندن عادت کنند, در غیر این صورت اگر شخص بزرگ شود و به سن تکلیف برسد و بخواهد به نماز خواندن عادت کند, تاحدود زیادی دشوار خواهد بود. یا امکان دارد که شخص نماز خوان هست, ولی در اثر شبهه ای که از ناحیه شیاطین به ذهن او وارد شده, اعتقاد اش خدشه دار و نسبت به عبادت خداوند بی تفاوت شده است و یا در اثر عدم رعایت حضور قلب از آن لذت نمی برد و به همین خاطر آن را عبث و بی فایده می داند و یا .....
اما ما معتقدیم که اغلب جوانان ما دین باورند و مشکل آنان بیشتر از ناحیه غفلت از خدا و نقش خداوند در زندگی انسان و تنبلی و ندانستن اهمیت موضوع است. مردم ما مشکل ایمانی ندارند, ولی متاسفانه در جامعه و فرهنگ ما عوامل غفلت فراوان است, مانند برنامه هایی که تا نیمه شب ادامه دارد و باعث می شود شخص نماز صبح مثلا خواب بماند و یا توجه روزافزون به لذت طلبی های افراطی و گرایش به دنیا است که زمینه اصلی غفلت انسان از حرکت به سوی کمال و خدای متعال را فراهم کرده است. در این راستا باید توجه کرد که حب افسار گسیخته به دنیا و علاقه ی قلبی به تمایلات نفسانی , قوی ترین عاملی است که انسان را دچار غفلت نموده و نیز ریشه ی بسیاری از خطاها و گناهان می شود. مومن واقعی کسی است که فکر و ذکرش خدا است و خدا محور تمام زندگی او است. اگر کسی فکر و ذکرش دنیا شد, از نظر معنوی ضعیف خواهد شد و نمی تواند به سمت قرب الهی حرکت کند.
انگیزه اصلی اهمیت دادن به نماز احساس نیاز و وابستگی و عشق به خداوند است که باعث می شود انسان دائما به یاد خدا باشد و در انجام عبادت و بندگی تلاش عاشقانه انجام دهد. عامل کم شدن این انگیزه نیز غفلت از این احساس و ناآگاهی از نیاز به خدا و نقش با اهمیت خداوند در زندگی است. کسی که محب دنیا است، حتی در نماز هم, توجه اش به سمت دنیا و منافع آن خواهد بود, در نتیجه لذتی از نماز و ارتباط با خداوند نمی برد و کم کم کاهل نماز شده و چه بسا نماز را ترک کند و به خسران ابدی گرفتار شود. برای کسانیکه دچار غفلت شده اند توصیه می شود پیامدهای منفی ترک نماز و یا سبک شمردن آنرا یادآوری نمایند. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می شود :
1- بی نماز حتما جهنمی خواهد بود!!
در قرآن کریم هست که در قیامت و هنگام عبور یکی از سؤال هایی که بهشتیان از جهنمیان می پرسند در خصوص علت جهنمی شدن آنها می باشد که آنها جواب می دهند ما به خاطر این جهنمی شدیم که نماز نمی خواندیم.
خداوند متعال این مکالمه را چنین بیان داشته : آنها(مومنان)در باغهاى بهشتند، و سؤال مى‏کنند... از مجرمان: چه چیز شما را به دوزخ وارد ساخت؟!» مى‏گویند: «ما از نمازگزاران نبودیم، فی جنات یتسائلون, عن المجرمین, ما سلککم فی سقر, قالوا لم نک من المصلین ( سوره المدثر آیه 40 تا 43)
2- بی نماز در دنیا زندگی پرمشقتی دارد و در قیامت کور محشور می شود .
خدای متعال تصریح نموده هرکس از یاد الهی رویگردان شود زندگی سختی داشته و در قیامت کور محشور می شود آنجا که می فرماید : « و هر کس از یاد من روى گردان شود، زندگى(سخت و) تنگى خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور مى‏کنیم!» و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیامع اعمی ( طه : 124)
3- بی نماز کافر است!!
در روایت نبوی است که فرمود: فاصله ی بین بنده و کفر جز ترک نماز نیست. لیس بین العبد و بین الکفر الا ترک الصلاه, ( جامع الأخبار، ص: 74) (پیام پیامبر، ترجمه‏فارسى، ص: 665) البته منظور کفر عملی است نه اعتقادی.
4- بی نماز از یاری خداوند محروم است:
قدرت نماز گذاران از نماز و خداوند است. کسیکه نماز می خواند در هر نمازی با گفتن «ایاک نعبد و ایاک نستعین » (پروردگارا فقط تو را می پرستیم و فقط از تو یاری می جوییم ) از خداوند طلب یاری می جوید اما بی نماز خود را از این یاری محروم می نماید و ضعیف می ماند .
5- کاهل نماز از شفاعت اهل بیت (ع) در قیامت محروم می شود:
به‎ ‎روایت‎ ‎شیخ‎ ‎صدوق ابوبصیر‎ ‎می‎ ‎گوید‎:‎پس‎ ‎از‎ ‎شهادت‎ ‎امام‎ ‎صادق‎ ‎علیه‎ ‎السلام‎ ‎نزد‎ ‎اُمِّ‎ ‎حمیده (کنیز‎ ‎امام‎ ‎صادق‎ ‎علیه‎ ‎السلام) ‏برای‎ ‎عرض‎ ‎تسلیت‎ ‎رفتیم،‎ ‎گریه‎ ‎کرد‎ ‎و‎ ‎ما‎ ‎نیز‎ ‎از‎ ‎گریه‎ ‎ی‎ ‎او‎ ‎گریه‎ ‎کردیم،‎ ‎سپس‎ ‎گفت‎ :‎ای‎ ‎ابا‎ ‎محمد (لقب‎ ‎دیگر‎ ‎ابو‎ ‎بصیر) ‏اگر‎ ‎امام‎ ‎صادق‎ ‎علیه‎ ‎السلام‎ ‎را‎ ‎هنگام‎ ‎مرگ‎ ‎می‎ ‎دیدی،‎ ‎چیز‎ ‎عجیبی‎ ‎مشاهده‎ ‎می‎ ‎نمودی‎ ‎؛چشم های‎ ‎خود‎ ‎را‎ ‎گشود‎ ‎و‎ ‎فرمود‎: ‎بستگانم‎ ‎را‎ ‎حاضر‎ ‎کنید، ما‎ ‎همه‎ ‎ی‎ ‎آنها‎ ‎را‎ ‎حاضر‎ ‎کردیم،‎ ‎به‎ ‎آنها‎ ‎نگاه‎ ‎کرد‎ ‎و‎ ‎فرمود‎:‎‏ ان شفاعتنا لا تنال مستخفا بالصلاه: ‏همانا‎ ‎شفاعت‎ ‎ما‎ ‎به‎ ‎کسی‎ ‎که‎ ‎نماز‎ ‎را‎ ‎سبک‎ ‎بشمرد‎ ‎،نرسد ( طرائف الحکم یا اندرزهاى ممتاز، متن‏ج‏2، ص: 451)
6- اعمال دیگر بی نماز باطل است :
رسول خدا صل الله علی وآله فرمودند : کسیکه بدون دلیل نمازش را رها کند تا اینکه قضا شود بدرستیکه اعمالش را باطل کرده است. من ترک صلاته حتی تفوته من غیر عذر فقد حبط عمله. ( جامع الأخبار، ص: 73)
7- تارک الصلاه با قارون و فرعون و منافقین روانه جهنم می شود :
رسول خدا صل الله علی وآله فرمودند : نمازتان را ضایع نکنید ؛ بدرستیکه هر کس که نمازش را ضایع کند خداوند او را با قارون و فرعون و هامان ( که لعنت و ننگ الهی بر آنها باد ) محشور نماید و واجب است بر خداوند که داخل کند او را با منافقین پس وای بر کسیکه بر نمازش محاظت ننماید . لا تضیعوا صلاتکم فان من ضیع صلاته حشره الله مع قارون و فرعون و هامان و لعنهم الله و اخزانهم و کان حقا علی الله ان یدخله النار مع المنافقین فالویل لمن لم یحافظ علی صلاته. ( جامع الأخبار، ص: 74)
8- شیطان بر تارک الصلاه مسلط شده و او را دچار گرفتاری های بزرگ می کند .
رسول خدا صل الله علی وآله فرمودند : همواره شیطان از بنی آدم گریزان است مادامی که بر نماز های پنج گانه محافظت می نماید اما هنگامیکه آنها را ضایع نمایع بر او جرأت پیدا کرده و او را دچار گرفتاریهاى بزرگ مى‏کند. لایزال الشیطان یرغب من بی آدم ما حافظ علی الصلوات الخمس, فاذا ضیعهن یجتری علیه و اوقعه فی العظائم. ( جامع الأخبار، ص: 74)
9- تارک نماز بر دین یهود یا نصارا یا مجوس خواهد مرد .
رسول خدا صل الله علی وآله فرمودند : هر که نماز را ترک کند و امیدى به پاداش آن نداشته باشد و از کیفر آن نترسد، باکى ندارم که یهودى یا نصرانى یا مجوسى بمیرد. من ترک الصلاه لا یرجوا ثوابها و لا یخاف عقابها فلا ابالی ان یموت یهودیا او نصرانیا او مجوسیا. ( جامع الأخبار، ص: 74)
10-کسی که نماز نمی خواند آرامش ندارد:
کسی که نماز نمی خواند همواره مضطرب و نگران است, زیرا دل انسان تنها با نماز و یاد خدا آرام می شود: و اقم الصلاه لذکری ( طه : 14) « و نماز را براى یاد من بپادار!» و در آیات دیگری از قرآن برای این ذکر و یاد خدا ویژگی هایی مطرح نموده است از جمله اینکه یا ذکر و یاد الهی است که دلها آرام می گیرد الا بذکر الله تطمئن القلوب ( الرعد : 28)«آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد!»
11- کاهل نماز گرفتار پانزده مصیبت در دنیا ، مرگ ، قبر و قیامت می شود:
در روایت آمده که سرور زنان، فاطمه، دختر سرور پیامبران- که درودهاى خداوند بر او و پدر و شوى و پسران اوصیاء او باد- از پدر بزرگوارش حضرت محمّد صلّى اللَّه علیه و آله پرسید: اى پدر جان! سزاى مردان و زنانى که نماز را سبک بشمارند، چیست؟ فرمود: اى فاطمه، هر کس چه مرد باشد و چه زن، نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده مصیبت گرفتار مى‏نماید: شش چیز در سراى دنیا، و سه چیز هنگام مرگ، و سه چیز در قبرش، و سه چیز در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر.
مصیبتهایى که در دار دنیا بدان مبتلا مى‏گردد عبارتند از:
1- خداوند، خیر و برکت را از عمر او برمى‏دارد.
2- خداوند، خیر و برکت را از روزى‏اش برمى‏دارد.
3- خداوند- عزّ و جلّ- نشانه صالحان را از چهره او محو مى‏فرماید.
4- در برابر اعمالى که انجام داده پاداش داده نمى‏شود.
5- دعاى او به سوى آسمان بالا نمى‏رود و مستجاب نمى‏گردد.
6- هیچ بهره‏اى در دعاى بندگان شایسته خدا نداشته و مشمول دعاى آنان نخواهد بود.
و مصائبى که هنگام مرگ به او مى‏رسد بدین ترتیب است:
1- با حالت خوارى و زبونى جان مى‏دهد.
2- گرسنه مى‏میرد.
3- تشنه جان مى‏سپارد، به گونه‏اى که اگر آب تمام رودخانه‏هاى دنیا را به او بدهند، سیراب نگشته و تشنگى‏اش برطرف نخواهد شد.
و مصیبتهایى که در قبرش بدان گرفتار مى‏گردد بدین قرار مى‏باشد:
1- خداوند فرشته‏اى را بر او مى‏گمارد تا او را در قبر نگران و پریشان نموده و از جایش برکند.
2- خداوند گور را بر او تنگ مى‏گرداند.
3- قبرش تاریک مى‏شود.
و مصائبى که در روز قیامت، هنگام بیرون آمدن از قبر، بدان مبتلا مى‏شود، عبارت است از:
1- خداوند فرشته‏اى را بر او مى‏گمارد تا در حالى که مردم به او مى‏نگرند، او را به رو بر زمین بکشد.
2- سخت از او حساب مى‏کشند.
3- خداوند هرگز نظر رحمت به او ننموده و از بدیها پاکیزه‏اش نمى‏گرداند، و براى او عذاب دردناکى خواهد بود. (فلاح السائل و نجاح المسائل ص 22 - ادب حضور ص 62 )
امیدواریم بتوانید به بالاترین درجات معنوی نائل گردید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم نفرمائید .
--------
پی نوشت :
1- برای آشنایی با گناهان به کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب مراجعه نمائید .
به این آیات نیز توجه فرمایید:
برای اینکه بتوانید بیدار شوید، آیات و احادیثی وجود دارد که بایستیکه آنها را در رختخواب خود بخوانید که عبارتند از:
الف) روایات متعددی در فضیلت تلاوت آخرین آیه سوره کهف به هنگام رفتن به بستر خواب آمده است که نوری از رختخواب تلاوت کننده تا مسجد الحرام و کعبه و بیت المعمور تا صبح پرتو افشانی می‌کند و ملائکه برای او استغفار می‌کنند؛ در حدیث است که «هر کسی بخواهد برای نماز شب برخیزد و بترسد از این که خواب بر او غالب شود آیه آخر سوره مبارکه کف را سه مرتبه بخواند:
«قُل اِنَّما اَنَا بَشَرٌ مِثلُکُم یُوحی اِلَیَّ اَنَّما اِلهُکُم اِلهٌ واحِدٌ فَمَن کانَ یَرجُو لِقاءَ رَبِّهِ فَلیَعمَل عَمَلاً صالِحاً وَلا یُشرِک بِعِبادَةِ رَبِّهِ اَحَداً».
ب) جهت بیدار شدن براى نماز شب از حضرت صادق (ع) منقول است که حضرت رسول (صلى الله علیه و
آله) فرمود این آیه را در رختخواب خود بخوانید: «اَللّهُمَّ لاتُؤْمِنّى مَکْرَکَ» (خدایا مرا ایمن از مکر خود مفرما).
ج) حضرت امام صادق (ع) فرمود: هرگاه خواستی در وقت معینی از شب برخیزی این آیه را بخوان:
«وَ اَللّهُمَ لاتُؤمِنی مَکرَکَ وَ لا تُنسِنی ذِکرَکَ وَلاتَجعَلنی مَعَ الغافِلینَ اَقُوُ ساعَةَ کَذا و کَذا».
(هرگاه و ذکرت را فراموشم منما و قرارم مده از بى‌خبران، بپا خیزم در فلان، فلان ساعت).
و به جای کذا و کذا ساعت بیدار شدن را بگوید. ملکی را خدا موکل گرداند که او را بیدار نماید.
چنین گفت حقّ تعالى موکّل فرماید به او ملکى که او را بیدار کند در آن ساعت
د) عارف بزرگوار مرحوم سید جزایری (ره) فرمودند: هر کس که جهت انجام کاری پسندیده بخواهد که خوابیدن او در شب کمتر شود، هنگامی که به بستر میرود از ابتدای آیه 54 تا انتهای آیه 56 سوره اعراف را (با نیت پاک و توجه به حضرت دوست و توجه به معنی 3 آیه) بخواند و از خداوند متعال بخواهد خواب او کمتر شود مطلوب او حاصل شود و حتی بر قیام عبادت شب نیز قادر گردد.
دوستان چون این عمل آسان است امیدوارم چندین شب مداومت کنید تا اثر عجیب آنرا مشاهده کنید. مثل اعمال مجربی که تا به حال گفتیم این عمل نیز تجربه شده است.
و نیز امام صادق (ع) فرمود: هرگاه یکى از شما برخواست در شب از خواب بگوید:
«سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ النَّبِییّنَ وَ اِلهِ الْمُرْسَلینَ وَ رَبِّ الْمُسْتَضْعَفینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ».
(منزه است خدا پروردگار پیمبران و معبود رسولان و پروردگار ناتوان شمردگان ستایش خدایى را).
«الَّذى یُحْیىِ الْمَوْتى وَ هُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ».
(پس بدرستى که چون این را گفت که زنده کند مردگان را و او بر هر چیز توانا است).
بعد از بیداری از خواب:

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، سُستی و خواب آلودگی و کِسلی شدیدی را در تمام وجود بدن خود احساس می‌کنید. بهتر است که برای رفع خواب آلودگی و کسلی کارهای زیر را انجام دهید:
1) بهتر است که یک دوش آب بگیرید (آب سرد خیلی بهتر است و باعث سرحال آمدن شما می‌شود). و بعد از آن یک غسل هم انجام دهید.
2) و یا اینکه مختصری چای و یا یک خوراکی‌ای که دارید بخورید مثلاً مقداری انگور یا یک میوه دیگری.
3) در فضای باز خانه بروید و چند تنفس عمیق بگشید و هوا را در ریاهایتان جمع کنید و بعد از 15 ثانیه که نگاه داشتید، هوای بازدهم را از دهانتان خارج کنید. این کار باعث سرحال آمدن شما و رفع خواب آلودگی و کِسلی در آن وقت از شب است.
4) پس از بیدار شدن از خواب حتماً مسواک بزنید.
امام صادق (ع) فرمود: وقتی برای نماز شب بلند شدی مسواک بزنید و سپس وضو بگیرید و خود را به عطریات معطر کنید که پیامبر (ص) فرمود: دو رکعت نمازی که شخص متعطر می‌خواند افضل است از هفتاد رکعت نماز که غیر متعطر بجای می‌آورد.
موفق و مؤید و پیروز باشید.

منبع من:http://rasekhoon.net/conference/show%%


نوشته شده در دوشنبه 96/5/16ساعت 10:3 صبح توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


کد قالب جدید قالب های پیچک