سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرت=عفت

اسلام واقعی

 

کسانی که اسلام واقعی را می‌شناسند آن را مانند قبله‌نما به دست دارند و جهت صحیح را از غیر صحیح، تشخیص می‌دهند و به همان‌صورت، راه اسلام واقعی را از غیر واقعی شناسایی می‌کنند و به فرموده‌ی امیرالمومنین(علیه‌السلام) عمل می‌کنند که در پاسخ شخصی که در تشخیص راه درست و این‌که حق با چه کسی است به شک افتاده بود، فرمود: «حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی».[1]

اما بعضی اشخاص در زمان ما که اسلام واقعی را نمی‌شناسند، ممکن است با دیدن بعضی از گروه‌های بدعت‌گذار و منحرف که خود را مسلمان و پیرو اسلام، معرفی می‌کنند، اسلام دروغین را قبول کنند و به انحراف کشیده شوند؛‌ گروه‌هایی مانند «وهابیت» و «داعش» که با نام اسلام، مسلمانان را تحت آزار و اذیت و کشتار قرار می‌دهند.
برای روشن شدن این مطلب، بعضی از مباحث اسلام صحیح را معرفی می‌کنیم و با عقاید و اعمال این دو گروه منحرف، مقایسه می‌کنیم تا انحراف و دروغین بودن اسلام آن‌ها ‌آشکار شود.

منابع شناخت اسلام:
برای شناخت اسلام، دو منبع در اختیار داریم:
1. قرآن کریم
2. روایات معصومین(علیهم‌السلام)

مقایسه‌ی اسلام اصیل با اسلام وهابیت:
وقتی هر یک از این دو منبع را بررسی می‌کنیم، هیچ‌یک مانند فرقه‌ی گم‌راه «وهابیت»، نمی‌گویند که توسل به اولیای الهی شرک است.[2] در جایی که به عنوان مثال، قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحیما [نساء/64] و اگر آنان هنگامى که به خود ستم کردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‏‌آمدند و از خداوند مغفرت مى‏‌خواستند و پیامبر هم براى آنان استغفار مى‏‌کرد، قطعاً خداوند را توبه‏‌پذیر و مهربان مى‏‌یافتند»، و اگر پیامبر‌اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) از دنیا رفته باشد، هم فرقی ندارد، زیرا مقام آن حضرت از شهدا کمتر نیست که خداوند در مورد آنان فرمود: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون‏ [آل‌عمران/169] هرگز گمان مبر کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‏‌اند، و نزد پروردگارشان روزى داده مى‏‌شوند».

و در هیچ‌کدام از منابع اسلام؛ نداریم که احترام به قبور و زیارت آنان شرک باشد؛ وقتی صندوق‌‌چه‌ای که در نوزادی جایگاه حضرت موسی(علیه‌السلام) بوده، مورد احترام باشد[سوره بقره/48] آیا احترام و زیارت جایگاه و قبور اولیای الهی شرک است؟
و چگونه ساحتن گنبد و بارگاه بر قبور، شرک است در حالی که خداوند در قرآن کریم، ساحتن مسجد کنار مدفن اصحاب کهف (برای فراموش نشدن یاد آنان) را کار خداپرستان معرفی می‌کند.[3]

مقایسه‌ی اسلام با داعش:
هم‌چنین در هیچ‌یک از این دو منبع اسلام، نداریم که بگوید مانند گروه منحرف «داعش» عقیده‌ی خود را به دیگران تحمیل کنید، بلکه قرآن می‌فرماید: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی‏‏ [بقره/256] در قبول دین، اکراهى نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است‏».

قرآن کریم، نفرموده که مسلمانان را بکشید، بلکه فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا ضَرَبْتُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَتَبَیَّنُوا وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَیْکُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً [نساء/94] اى کسانى‌که ایمان آورده‌‏اید! هر گاه در راه خدا (براى جهاد) گام برداشتید پس (در کار دشمن) تحقیق کنید و به کسى که نزد شما (با کلامى یا عملى یا سلامى یا پیشنهادى) اظهار اسلام و صلح مى‏‌کند، نگویید: تو مؤمن نیستى‏».
فرمود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبین‏؛[بقره/208] اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید همگى در صلح و آشتى درآیید! و از گام‌هاى شیطان، پیروى نکنید که او دشمن آشکار شماست‏».

و نفرمود که غیر مسلمانان را بکشید بلکه فرمود: «قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُون‏؛[آل‌عمران/64] بگو: «اى اهل کتاب! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را هم‌تاى او قرار ندهیم و بعضى از ما، بعضى دیگر را - غیر از خداى یگانه - به خدایى نپذیرد.» هر گاه (از این دعوت،) سرباز زنند(و نپذیرند)، بگویید: «گواه باشید که ما مسلمانیم!».

در نتیجه:
آن‌چه مشخص است این است که گروه منحرف وهابیت، که مرکز آن عربستان و تحت حمایت «آل سعود» هستند و مراکز متعددی در عربستان و بعضی کشورهای دیگر دارند[4] و گروه خون‌ریز داعش، که نتیجه و زاییده‌ی وهابیت است[5] هدفی جز فساد و کشتار انسان‌ها[6] و تأمین خواسته‌های دشمنان اسلام واقعی (یعنی، آمریکا و اسرائیل) ندارند.
-----------------------------------------------------------
پی‌نوشت
[1]. اعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَه؛«إرشاد القلوب إلى الصواب(ناشر: شریف رضی)، ج‏2، ص296»
[2]. http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1529
[3]. تفسیر نمونه، ج12، ص382؛ در تفسیر آیه 21 از سوره کهف
[4]. آدرس
[5]. توضیح: http://www.andisheqom.com/public/application/index/viewData?c=78&t=news
http://www.adyannet.com/news/15423
[6]. جنایات داعش: http://www.tvshia.com/farsi/index.php/news/6018-18
جنایات وهابیون و آل سعود در یمن: http://www.jamnews.ir/detail/News/294361

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در دوشنبه 96/3/22ساعت 2:17 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |



کد قالب جدید قالب های پیچک