سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرت=عفت

شرمندهسزای مردی که زنش را با آرایش بیرون آورد

قال النبی صلی الله علیه و آله:
آیها رجل رضی بتزین امرأته و تخرج من باب دارها فهو دیوث، و لا یأثم من یسمیه دیوثا.
والمرأة اذا خرجت من باب دارها متزینة متعطرة و الزوج بذاک راض بنی لزوجها بکل قدم بیت فی النار...(46)
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده اند: هر مردی راضی باشد زنش با زینت و آرایش از درب خانه اش بیرون رود، پس آن مرد (دیوث) بی غیرت است و چنانکه کسی او را دیوث و بی غیرت صدا بزند گناهی نکرده.
و نیز هرگاه زنی با زینت و آرایش و بوی خوش از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد و او را نهی نکرده و از این عمل زشت منعش ننماید، در مقابل هر قدمی که این زن با آن حال (با زینت و آرایش و بوی خوش) در خارج از منزل بر می دارد، خانه ای در آتش برای شوهرش ساخته می شود.
- این روایت به صورت شفاف و صریح توضیح می دهد منظور از آیه (و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها که شرحش گذشت) زیبایی های طبیعی و خدادادی است نه زیبایی های مصنوعی و خود آفرینی و دستی.
- این روایت با بیانی صریح و شفاف اثبات می کند دیانت و بی غیرتی آن دسته از مردانی را که به زنانشان اجازه می دهند در مجالس مختلط زن و مرد با زینت و آرایش و بی حجاب رفت و آمد کنند.
روایت فوق به قدری شفاف و گویا است که هیچ نیازی به شرح و تفصیل ندارد.

وای به حال عروس و دامادها

این روایت با صدای بلند فریاد می زند:
- وای به حال آن دسته از دامادها که حاضر می شوند عروس با آن وضع کذایی در کنار برادرشوهر که نامحرم است بایستد و با او عکس بگیرد و چه بسا بالاتر از عکس...
- وای بر آن دامادی که این لکه ننگ را (که راضی می شود ناموسش از شب اول عروسی در معرض دید و تماس مردان نامحرم باشد و با آنان عکس بگیرد) برای یک عمر در دامن خود ببیند.
- وای بر آن بی غیرت که حاضر می شود، عروسش با وضع آن چنانی در کنار خیابان یا در فلان پارک و بوستان پیاده شود و ده ها و صدها جوان عزب و غرق در شهوت به تماشای او بپردازند و جلوی او بازی و رقاصی کنند.
- وای بر آن عروس و دامادی که عزت، شرافت، کرامت و انسانیت خویش را دستخوش هوی و هوس و شهوت قرار داده و به پیروی از شیطان و نفس اماره دست به هر کار نامعقول و نامشروعی بزنند.
- وای بر آن بی غیرت هایی که حاضر می شوند ناموسشان با زینت و آرایش در مجالس مختلط شرکت کند و با وضع آن چنانی با مردان نامحرم گفت و شنود و مزاح کند.

جهنم در انتظار زنی که چشم به مرد نامحرم بدوزد

قال النبی صلی الله علیه و آله: اشتد غضب الله علی امرأة ذات بعل ملأت عینها من غیر زوجها، أو غیر ذی محرم منها، فانها ان فعلت ذلک أحبط الله عزوجل کل عمل عملته، فان أوطت فراشه غیره، کان حقا علی الله أن یحرقها بالنار بعد أن یعذبها فی قبرها.(47)
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده اند: خشم خداوند افزون می گردد، بر زنی که چشمش دنبال غیر شوهرش باشد، میل به مرد نامحرم چشمانش را پر کرده باشد. همانا اگر زنی به این مرحله از فساد اخلاقی رسید که به مردی غیر از شوهرش تمایل پیدا کرد، خداوند تمام اعمال نیک آن زن را محو می کند. و نعوذ بالله اگر کار به جایی رسید که با مرد دیگری در آویخت و با او همبستر شد، خداوند حق دارد او را پس از عذاب قبر با آتش بسوزاند؛ یعنی دو عذاب دردناک دارد، یکی در عالم قبر و دیگری در عالم پس از قبر...
آموزه های این حدیث شریف:
قبل از بیان آموزه ها، باید بگوییم در رابطه با مفاد این روایت داستانها، حکایتها و خاطره های زیادی از زنانی داریم که اندیشه شیطانی بر آنان چیره شد و با داشتن شوهر به مرد دیگری چشم دوختند و در نهایت به چه بدبختی و نکبتی افتادند و پس از مرگ عذاب قبرشان بر زنده ها آشکار گردید. (علاقه مندان به آگاهی بیشتر در این زمینه به کتاب خبرهایی از عالم برزخ تألیف نگارنده مراجعه نمایند.)
و اما آموزه های این حدیث بسیار است که به لحاظ نقل برخی از آنها در خلال مباحث آینده در اینجا به چند آموزه اشاره می کنیم.
- این روایت تفسیر می کند آیه حجاب را که خداوند تبارک و تعالی به رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای محمد! به زنان مومنه بگو، چشمانشان را فرو بندند و با تامل به نامحرم نگاه نکنند؛ زیرا چشم دوختن به نامحرم موجب فتنه و فساد می گردد.
- این روایت به طور شفاف می گوید: اگر زنی به مرد نامحرم دل بست، خشم خداوند را بر خود چند برابر نموده است.
- این روایت به خوبی می فهماند چشم چرانی و در پی آن خیره شدن و تامل نمودن در فرد نامحرم و به دنبال آن چشم دوختن به وی در نهایت، سر از فساد و فحشا در می آورد و عاقبت آن وخیم، دشوار و دردناک است که از جمله آنها قبر و عالم پس از مرگ خواهد بود.
پیام ضمنی و پنهانی این حدیث شریف:
این حدیث یک پیام مخفی بسیار مهم و قابل دقت را هم در بر دارد و آن این است که می گوید: زنی که به غیر شوهرش دل ببندد و چشمانش دنبال او باشد نه دنیا دارد و نه آخرت.
اما تباهی آخرتش همین بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: یعنی از هنگام ورود به خانه قبر عذابش شروع می شود تا قیامت.
اما دنیا ندارد، چون زنی که به غیر شوهرش میل پیدا کرد، طبعا مهر و علاقه به شوهرش کاهش می یابد و خواه، ناخواه در اندک زمانی شوهرش متوجه می شود و متقابلا آن هم مهر و علاقه اش به وی کم می شود و به دیگری میل پیدا می کند.
در هر صورت این زن نانجیب یا به آن مرد نامحرمی که چشم به او دوخته می رسد یا نمی رسد، اگر برسد در حقیقت تبدیل شده به یک زن فاحشه، روسپی و هرزه و کرامت و شرافت انسانی خود را فدای هوی و هوس شیطانی کرده است.
و چنانچه به مرد نامحرم نرسد، در این صورت هم هر روز با جنگ اعصاب، اضطراب، ناراحتی روحی و جسمی مواجه است و زندگی با صلح و صفای خود را فدای یک نگاه شیطانی و دلباختگی نامشروع نموده است.
بنابراین زن پاکدامن، عفیف و نجیب زنی است که با تمام وجود به شوهرش بنگرد و چشم و دل و روح و روانش را متوجه شوهر خود کند تا هم دنیا را داشته باشد و هم آخرت را.


نوشته شده در یکشنبه 95/2/26ساعت 3:11 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |



کد قالب جدید قالب های پیچک