سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غیرت=عفت

 

  

 

غیرت و  حمیت صفتی است که در مرتبه بسیار بالا قرار دارد؛ انسان غیور مورد علاقه و محبت پروردگار است زیرا که در برابر فحشاء و بی بندباری زن و فرزند و جامعه بی تفاوت نمی باشد.
غیرت یکی از صفات و ویژگی‌های طبیعی انسان است. هر کس به صورت غریزی و فطری از آن برخوردار است.

غیرت عبارت است از تنفر طبیعی انسان از مشارکت دیگران در چیزی که محبوب او است. وجود این صفت باعث آن می‌شود که آدمی از آنچه که دوست می‌دارد و یا وظیفه محافظت از آن بدو سپرده شده است، نگاهبانی نماید.


قال علی علیه السلام : غَیْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ وَغْیْرَةُ الرَّجُلِ إیمَانٌ. غیرت زن کفر است، و غیرت مرد ایمان.

در روایات اسلامی آمده است که خدای تعالی دارای صفت غیرت است . انسان‌های غیور را دوست دارد. به دلیل وجود همین صفت بود که کارهای زشت را حرام نموده است.

«قال الصادق(علیه السلام): ان الله غیور یحب کل غیور و من غیرته حرم الفواحش ظاهرها و باطنها».

قال علی علیه السلام :"وَإِیَّاکَ وَالتَّغایُرَفِی غَیْرِ مَوْضِعِ غَیْرَةٍ، فَإِنَّ ذلِکَ یَدْعُوالصَّحِیحَةَ إِلَى السَّقَمِ، وَالْبَرِیئَةَ إِلَى الرِّیَبِ"

بر حذر باش از اینکه در غیر جائیکه باید غیرت به‏ خرج داد اظهار غیرت کنى،(که نشانه سوء ظن تو نسبت‏به او باشد)زیرا اظهار بى اعتمادى و سوء ظن،زنان را به ناپاکى،و بی گناهان را به آلودگى‏ سوق مى ‏دهد.

امام علی (علیه السلام) در این سخنان، به نکته روان شناسی مهمی اشاره کرده و حساسیت های بی مورد برخی مردان را که به بهانه غیرت ورزی، همسران خود را از هرگونه فعالیت اجتماعی باز می دارند، مورد انتقاد قرار داده است.

(منبع:تبیان)

 

حجاب نوشت: این روزها زنان بی حجاب در خیابون میبینیم که دست در دست همسرانشون راه میرند...بعضی وقت ها فکر میکنم که واقعا این مردها غیرت ندارند؟....وقتی کسی گوهر زیبایی بدست میاره سعی میکنه به بهترین شکل از اون مواظبت کنه...توی یه جای امن نگه میداره....ولی این مردانهمسران خودشون رو...؟؟؟؟

این مردان به چه بهایی چوب حراج به غیرت خود زدند...؟؟؟چقدر این روزها بی غیرتی زیاد شده...اما نمیدانند غیرت شان برای حفظ و پایداری زندگی شان است....البته نه غیرت و تعصب بی جا...غیرتی درست که ضامن سلامت و استحکام خانواده است....


نوشته شده در سه شنبه 95/1/31ساعت 3:37 عصر توسط fateme ghodrati نظرات ( ) |



کد قالب جدید قالب های پیچک